pondělí, prosince 27, 2004

 

MS Windows XP a tma při instalaci

Byl jsem nucen přeinstalovat Windows XP s SP2, poněvadž sem pochyboval o jejich duševním zdraví. Jenomže ta instalace, kterou už dělám asi po desáté najednou nebyla tak obyčejná...

Tma

Když se začalo bootovat z céda, napsalo to něco jako "Instalační program zjišťuje hardware", nebo spíš "Instalační program zjišťuje hardwarovou konfiguraci počítače" už nevim. Samozřejmě stále (myslím že už od dob Windows 2000) místo diakritiky paznaky, prostě normálka... Ale pak jenom zachroustal disk a obrazovka (pro linuxáky terminál) se vymazala a dál už jsem viděl jen černou tmu a blikající cursor. Tak si říkám, že to bude tím novým cd s integrovaným SP2, co jsem nedávno stáhl. Inu, zkusil jsem to starý dobrý s SP1, a taky tma.

HW problém ?

Tak si říkám hmm, tak to vypadá na chybu HW, nebo si možná Windows neumí poradit se síťovkou, kterou jsem měl "novou" od kámoše. Zkouším odpojovat síťovku, nenaběhne. Tak tam nechávám jenom CD-ROM Teac a HD Seagate. A? ... nenaběhne.

Heuréka

Zkouším odpojit HD a naběhlo bez problémů. To je sice pěkné, ale jak to teď na něj ksakru dostanu? Tak ho znova připojím a v BIOS nastavím N/A (jako že tam není). Instalace Windows nabootovala, a našla i ten HD, takže jsem ty Windows nainstaloval a zrovna z nich píšu, protože mi samozřejmě přemazaly bez ptaní LiLO v MBR tím svým "bootmanagerem", takže do Linuxu se dostanu až si to zítra zase spravím.

Závěr

Windows si opravdu dělají co chcou a nikdo se o jejich činnosti nikdy nedozví. A tohle je příklad. Možná Windows nějak nerozumějí tomu, jak jsem v Linuxu rozdělil disk na partitions, ale i kdyby, měly alespoň dát vědět.


Comments:
to je normální...tohle podobny se psalo a mymu kamaradovi...postupne jsem v biosu vsechno vypnul a najednou to slo...windows jsou divny
 
Okomentovat

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?